mandag 30. mai 2011

Ferdig med boleroen


Endelig ferdig med den myke, deilige boleroen. Den blir kjekk å slenge over sommerkjolen utpå kvelden :-)
Det tok sin tid, måtte nemlig rekke opp kanten fordi det var en feil i oppskriften. Greit å vite for de som vil strikke denne: Det står at man skal strikke opp mellom 200 og 270 masker til kant, men jeg måtte opp i 600 før det ble sånn som på bildet. Med 240 masker var den så trang at jeg nesten ikke fikk den på meg, og det ble heller ikke sånne bølger som på bildet.
Nå er neste prosjekt å slanke restegarnbeholdningen litt, kanskje jeg allerede nå begynner å planlegge julegaver og forvandler restegarnet til sokker og skjerf...

2 kommentarer:

  1. Så kjedelig med SÅ stor feil i oppskriften!! Men du verden så vakker den ble. Den kunne passe veldig godt inn i garderoben min også =)

    SvarSlett
  2. Oj, det var no ikkje ein lite feil i mønsteret heller, men så fin den vart til slutt. Du vant forresten ein lite trøstepremie på giveawayen min, så viss du sender adressa di til meg så komme den i posten. Ha ei fin helg.

    SvarSlett